تبلیغات

مهندسی عمران ایران

مسابقه ملی طراحی شناسه و جزیره میدان فلسطین مشهد

مسابقه ملی طراحی شناسه و جزیره میدان فلسطین مشهدبه گزارش روابط عمومی ستاد طرح بهساز، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در راستای هویت شهری، همچنين شناسایی و تشویق معماران و شهرسازان، مبادرت به برگزاری مسابقه طراحی شناسه و جزیره میانی میدان فلسطین (مشهد) نموده است.
لذا از کلیه معماران، شهرسازان و هنرمندان هنری تجسمی جهت شرکت درمسابقه دعوت به عمل می آید.

متقاضیان شرکت در این مسابقه می توانند جهت دریافت فرم و اطلاعات مربوط به ثبت نام به وب سایت ستاد طرح بهساز به آدرس www. behsaz.org و یا www.urbanism.mashhad.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 2006757 (0511) تماس حاصل نمایند.

تاريخ ثبت نام در اين مسابقه تا تاريخ 89.2.15 تمديد شد.
دبیرخانه : میدان شهدا - شهرداری مشهد - ساختمان توسعه - طبقه سوم - معاونت معماری و شهرسازی - مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازیدر سال 1400 هجری شمسی، جمعیت کشور ما به 120 میلیون نفر خواهد رسید که 80 درصد این 120 میلیون نفر در شهرها ساکن می شوند. یعنی کمتر از 20 سال دیگر کشور ایران حدود 96 میلیون شهرنشین خواهد داشت. حال سؤال اینجاست که آیا برای اسکان و فراهم نمودن امکانات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این 96 میلیون نفر برنامه ریزی کرده ایم؟ در حال حاضر چطور؟ آیا شهرهای ما از حداقل استانداردهای جهان برخوردارند؟ به راستی چه افرادی می توانند طرحی جامع برای شهرها و شهرک ها ارائه دهند و در آرامش روحی و جسمی شهرنشینان نقش مؤثری داشته باشند؟ بدون شک چنین کاری از عهده متخصصان یک رشته برنمی آید، بلکه برای ساماندهی یک شهر نیاز به همکاری و همفکری اقتصاددانان، جامعه شناسان، معماران، مهندسان عمران، جغرافی دانان و کارشناسان رشته های متعدد دیگر است.
در این میان متخصص شهرسازی به عنوان سیاستگذار و مدیر متخصص ، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. متخصص شهرسازی فردی است که می تواند در زمنیه طراحی شهری یا برنامه ریزی شهری فعالیت کرده و عامل توسعه شهری شود. دانش شهرسازی به بررسی کلیه تحولات اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و فیزیکی یک شهر می پردازد و تلاش می کند که روابط موجود در یک شهر را در قالب یک نظام هماهنگ ، مدیریت و سازماندهی کند و متخصص شهرسازی نیز کسی است که با مطالعه و بررسی روابط اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی حاکم در شهر، برنامه ای بسامان و مطبوع برای یک شهر ارائه می دهد. برنامه ای که تصویرگر سیمای شهر در آینده است .

دستگاه های غیرمخرب تعیین دانسیته آسفالت

مقدمه
دستگاه های غیرمخرب تعیین دانسیته روسازی چگالی بهترین معیار سنجش کیفیت یک سطح راه تمام شده است که به متخصصان و مهندسان این اطمینان را می دهد که راه احداث شده حداقل تا عمر طرح و یا بیشتر از آن دوام می آورد. اندازه گیری چگالی مخلوط آسفالتی در حین عملیات تراکم، از این نظر که حاوی دو نکته مهم است، در نتیجه کار مؤثر است . اول اینکه این مطلب را مشخص می کند که درچه مرحله ای از عملیات تا رسیدن به چگالی تعیین شده، قرار داریم و از این نظر می تواند بعنوان نشانگری برای پیمانکار باشد که آیا نیاز به اقدامات تعدیلی برای رسیدن به چگالی نهایی می باشد یا نه.
دوم اینکه به پیمانکار اطلاع می دهد که چه زمانی عملیات تراکم متوقف شود و ادامه عملیات در مراحل دیگر دنبال شود.
در حال حاضر متداول ترین و البته دقیق ترین روش برای تعیین دانسیته در محل مخلوط آسفالتی در سطح کشور، روش مغزه گیری می باشد. روش معمول برای انجام این کار استفاده از مغزه گیر و آزمایش بر روی مغزه های بدست آمده است. اما این روش که بصورت سنتی سالیان متمادی است که در کشور اجرا می شود دارای معایب عمده ای است که چند مورد آن شامل:
• ایجاد خرابی در سطح روسازی
• هزینه نسبتا بالا
• عدم تکرار پذیری برای یک نقطه خاص
• عدم توانایی ثبت تغییرات متغیرهایی نظیر وزن مخصوص واقعی برای یک نقطه خاص
• و صرف وقت زیاد است.

صفحه 8 از 98


مسیر شما: مهندسی عمران